Mladý hejter: Kajšmentkerizácia spoločnosti

Ľudia sú hlupáci. V nedávnom rozhovore to potvrdil aj jeden český psychológ. Niektorým to samozrejme nedochádza a potom buď točia videoklipy alebo si založia Facebook. Tí, ktorí nič netvoria, len konzumujú – čím viac a čím tupšie, tým lepšie. Ich životy sú prázdne ako obsah lebečnej dutiny Eriky Judínyovej. Dnes sa už naozaj nemôžeš porozprávať s niekým bez toho, aby si nepočul z jeho úst nejaký debilný novotvar vzniknuvší v reportáži na JUJ/UPS/AU. Ja to volám kajšmentkerizácia spoločnosti.

Nedávno som sedel v miestnosti s človekom, ktorý si popri kukaní do počítača išiel tieto výpady celkom pravidelne. Jeho prejav vyzeral asi takto:

„Čo si jak, čo si jak, čo si jáááák?“

***

„Hopčipčibidipčibidiphopá“

***

„Tukabel tukabel tukabel hej?“

Len tak. Do vetra. Bez kontextu. Neuvedomujúc si, že pôsobí, akoby mu medzitým IQ kleslo na úroveň izbovej teploty. Kde sa rodia všetky tie debilné náhrady bežných slov, s ktorými chceme originálne vyniknúť, a pritom len zapadáme do stáda smerujúceho na zabíjačku vlastnej inteligencie?

Článok pokračuje pod video reklamou

kajkajkajkaj

Bola raz jedna pani Beáta, ktorá sa v Páli vám to zakoktala (okej, aj tak to nevedela) a zahnojila „to slovo, ktoré by už nikto nikdy nemal zopakovať“. Bola to mega sranda a malo to videnia a vznikol virálik. Fýborne. A pre dokonalosť, máme aj synonymum, lebo ak nie si kajš tak si určite kož.

Masa sa chytila a každému zrazu prišlo vtipné nahradiť každé druhé slovo tým paškvilom. A ak náhodou niekto písal článok, v ktorom nedajbože chcel použiť slovo fajnšmeker, tak musel zviesť urputnú dilemu medzi svojím intelektom a dôstojnosťou (zväčša aj tak prišiel o oboje). Alebo si na tom môžete postaviť grafiku Beánie. Cha-cha.

Vždy, keď sa na Slovensku objaví nový mém (to je to, čo všetci čítate „meme“), tak duchom poslabšie obyvateľstvo nahradí tretinu svojej beztak úbohej slovnej zásoby výrazmi z týchto vtipných (?) videí či fotiek. Človek potom príde medzi ľudí a sleduje útržky rozhovorov, ktoré vyzerajú asi takto:

„Čauko, nemáš nejaké kajšmentke? Ten tukabel sa mi včera neozval.“

„Ale čosijak, jasné že mám, za desať?“

„Hej, díky, Broňa.“

Chcel si si osviežiť tých 200 slov čo poznáš, hej? Jediné, na čo sú tieto slová naozaj dobré je krycí manéver pri telefonickom objednávaní drog (samozrejme od svojho lokálneho debničkového dílera z fair trade skleníka). Používať aktuálne trendy slovíčko ako synonymum k HOCIČOMU je väčšia hanba, ako ísť cez víkend na Slovan.

Jediné vtipné využitie tohto slovíčka podľa mňa zadelil the most ledžendery Kontrafakt. Nenápadne a hlavne vtipne.

Tu káblik, tam káblik

Nadčasová Domča už pár týždňov dozadu vedela, že káble budú na Slovensku in. Potom prišla tá reportáž, o ktorej, stavím sa, že netušíte o čom vlastne bola, a jeeeb, poďme si robiť srandu z káblov a Cigánov. Ono nie je až taká tragédia, keď to niekto zremixuje alebo vymyslí na to 20 ďalších vtipov.

Milujeme všetkých tých ŽabotovTetu potopu, no to, čo začalo ako sranda z jednej tety, skončilo ako akceptovaná prdel z hlúpejších a tmavších. Niekto to niekde nazval virálny rasizmus. Je to predsa v telke a na internetoch, takže všetko kóšer.

Vy si z nich síce robíte srandu, milé decká, ale tým, že nasadíte tu a tam jeden kábel do každej vašej druhej vety, degradujete práve na úroveň osadníčky s obmedzenou slovnou zásobou. To už nie je taká zábava,

ČI???????

Plytkej Slovači netreba veľa a rada si osvojí kadejakú hovadinu, ktorú nejaký Andy Kraus dostane hercovi do úst. Vždy, keď som niekde počul „toto nemdopadne dobre“, tak som mal chuť to dotyčnému splniť.

Dodnes v podstate nechápem, ako mohol byť úspešný seriál, kde úvodnú pesničku napísal Habera. A postupne z každého mŕtveho seriálu sme tu mali hlášku, ktorú do nemoty mlelo pol Slovenska. Preto plytká Slovač, vedz! Za každé jedno ďalšie „či“  ťa príde v noci strašiť Dr. Bukovský.

Ahoj Broňa, díky Kikuš

Ešte raz mi niekto povie, že vôbec nesleduje reklamy. Copywriteri vedia, čo robia a z času na čas ušijú presne taký slogan, ktorý zase na dva mesiace zožerie celé Slovensko. Isteže, ak by som bol kreatívcom v nejakej reklamnej agentúre, najviac by ma tešilo, keby moje slogany typu „Díky, Broňa“ zľudoveli. S darom však prichádza prekliatie celého obyvateľstva a potom sa slovenskí raperi menia na jasnovidcov, lebo Supa už niekoľko rokov dozadu v jednej pesničke dal:

A deti bľabocú naspamäť reklamy, brainwash začína pri narodení, nediv sa, ak nemáš sny.

Počkaj kým začneš zodpovedať otázky na  „Jak sa máš a jak si šťastný?“ reklamnými sloganmi.

To všetko sa už deje. Ide len o to, či to celé vznikne na internete, v televízii alebo niekto natočí nejakého drba, ktorý si bude kupovať kebab do náruče a nezabudne sa pri tom pochváliť svojim outfitíkom.

P.S. Vadí ti, že som hejter? Mámfičí! A ty máš tiež?

 

Najčítanejšie na Fičí.sk


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 449
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 330
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 232
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 316
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 8 216
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 475
  7. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 4 430
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 390
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 084
  10. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 3 770

Téma: Zábavné


Článok je zaradený aj do ďalších tém Módne trendy 2018

Neprehliadnite tiež

Slovenka Anička vyrába neprehliadnuteľné doplnky. Značku Čarbičková poznajú po celom svete

Anička Čurlejová posiela svoje výrobky do celého sveta, od Havaja po Fidži.

Ako chutí chlieb od Žida, moslima či gaya? Poľská pekáreň trefne bojuje proti stúpajúcej nenávisti

Poľsko sa čoraz viac radikalizuje, nie všetci ľudia sú však rovnakí.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

India nemá ropu ani dostatok vody, no má ľudí a tí prinášajú čosi, čo nazývajú novou ropou

India bude krajinou veľkých dát. Otázka znie, či sa nestane aj krajinou veľkých únikov informácií.

PLUS

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky.

KOMENTÁRE

Eurofederácia sa nateraz odkladá

Pellegrini by mohol prehodiť výhybku z Visegrádu.

KOMENTÁRE

Macron prináša naozajstnú víziu pre Európu

Na to, čo chce Macron urobiť, prichádza veľa negatívnych reakcií.