Youtuberi Expl0ited a Selassie si vymysleli konflikt, skočili im na to tisíce ich fanúšikov

Malo to byť poučné.

Neverte všetkému, čo vidíte na internete.To chceli odkázať dvaja z najúspešnejších slovenských youtuberov svojím fanúšikom. Minulý týždeň medzi sebou Expl0ited a Selassie rozpútali konflikt, ktorý prešiel od osočovania v instastories do hejtovacích videí a spustil vlnu nenávistných komentárov aj medzi ich fanúšikmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V stredu odhalili, že šlo vlastne len o kampaň pre Globsec, ktorá má poukazovať na problém fake news.

Ich "beef založený na fejkových informáciách" mal ich sledovateľom ukázať, ako ďaleko to môže zájsť, keď sa na seba začnú nabaľovať nepravdy, klamstvá a nenávisť, a že informácie si treba overovať.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Naučte sa odhaliť propagandu, falošné správy a konšpirácie v médiách. Pomôže vám tento manuál Čítajte 
Načítavam video...

"V podstate sme potrebovali vyriešiť to, že ľudia na internete sú extrémne naivní a extrémne veria každej hlúposti, čo si na internete prečítajú, čo im povie kamoš, čo niekto zazdieľa a potom sa širia veľké hlúposti po internete a vznikajú dosť veľké problémy a hádky, až sa to dostalo k nám do takéhoto beefu," hovorí v jednom z vysvetľovacích videí Expl0.

Načítavam video...

Ťažko však povedať, či si z toho ich 15-roční fanúšikovia skutočne odnesú tento šľachetný odkaz.

Z komentárov na Youtube to vyzerá tak, že hlavne uznávajú to, ako si z nich vydarene vystrelili a tešia sa, že nemusia byť ani na jednej strane a môžu mať radi oboch youtuberov. Ich fanúšikmi sú totiž prevažne deti a tínedžeri okolo veku 10 - 18 rokov, teda citlivá skupina, ktorá sa do takýchto konfliktov rýchlo emocionálne zapojí. Celé posolstvo sa však trochu stráca v egotripe oboch hlavných aktérov, keď sa vo vysvetľovacích videách hlavne vytešujú z toho, ako všetkých dostali, kto sa do toho zapojil a ako precízne si celý konflikt naplánovali.

SkryťVypnúť reklamu

Celá kauzička však poukázala aj na ďalší problém, a to na to, ako sa ľudia tešia z nenávisti a ako ju vo veľkom sledujú.

Ich videá, v ktorých na seba navzájom útočia, mali každé okolo 200 až 300-tisíc pozretí a dostali sa na prvé pozície v Youtube trendoch. Nezvyčajne veľký zásah mali aj ich instastories súvisiace s vymysleným konfliktom.

"Keď toto dokážeme urobiť my dvaja, čo potom dokážu urobiť médiá, politici alebo celebrity, významnejší ľudia," hovorí vo videu Selassie a vystríha fanúšikov, aby slepo neverili všetkému, čo počujú či čítajú, hoci im to hovorí kamoš či ich obľúbený youtuber.

Kampane, ktoré by mali šíriť osvetu, sú podľa všetkého momentálne obľúbené. Pred niekoľkými týždňami internetom rezonoval prank českého internetového zabávača Kazmu, ktorý do televíznej šou o varení prepašoval svojho herca, aby upozornil na problémy ľudí trpiacich Tourettovým syndrómom.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Známy český vtipkár Kazma prekabátil televíziu Prima aj s tisícmi divákov kráľovským prankom Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu